2009. okt 03.

Süssünk, fözzünk, grillezzünk

írta: Marty
Süssünk, fözzünk, grillezzünk

Ez most nem kis kék könyves recept, sőt nem is recept igazán. Egy ötlet, hogyan lehet finomat, gyorsan és könnyedén.

Ugyebár a grill sütést mindenki nagyon szereti. Az egyetlen probléma vele, hogy kert kell hozzá, vagy egy nagyobb méretű terasz, és persze jobb, ha nincsenek otthon a szomszédok :) Nos nekünk nincsen sem kertünk, sem nagy teraszunk, de mégis "grillezek" időnként. Tudom, most sokan arra a kis elektromos grillsűütőre gondolnak, ami tök jó dolog, de lassú és kicsi, nekem. Viszont ezek az okos olaszok nagyon egyszeren megoldották a problémát. Fogtak egy sütőlapot, rátették a gáztűzhelyre és kezdőthet is a sütögetés. Praktikus is, olcsó is és nekem is van. Imádom.

Hogy mit is lehet grillezni???? Amit szeretnél, persze csak ésszel, de rengeteg féle dolgot lehet rádobni a grill lapra. Zöldségeket, gyümölcsöke, húsokat (pácoltan, natúr, fűszerezve,...) szalonnát,virslit, sajtokat, gombákat, ...

Az én kedvenceim: a kaliforniai paprika, a hagyma, a gomba és a virslicskék. De ezeken kívűl még sok mást is szoktam grillezni. Évszaknak megfelelően kerülnek a sütőlapra a zöldségek, húsok és nagyritkán a gyümölcsök. Itt olaszországban az egyik nagy grill kedvenc a polenta (polenta alla griglia),ami magyarul nem más, mint a  puliszka meggrillezve, nagyon jól illik a zsíros falatokhoz.

Én, hogy szoktam grillezni:

Megmosom a zöldségeket, megtisztítom a húst, vagy csak kikapom a hűtőből a két napja pácban lebzselő husi szeleteket. A paprikának a magházát kivágom és vigyázok, hogy ne maradjanak magok sem, mert szeretik a frászt hozni az emberre, jó nagyokat tudnak pukkanni és aztán lehet őket keresni a konyha falon:) Ami még szerintem fincsi grillezve, az az előre megfőzött krumpli. Nem jó, ha túl puhára főzzük a krumplit, mert akkor elég nehézkes a sütésük, mert szétesnek. És óvatosan a forró olajjal és a még vizes krumplikkal. Ha felvágtam mindent és már szépen lecsöpögtek a krumpicskáim, zöldségeim, egyebek, akkor a förró sütőlapra rakok egy kevéske olajat és rápakolom a kincseimet ;). Én a husit mindíg utoljára sütöm, így már biztosan elég forró a sütőlap és forrón, azonnal tálalom a már kész zöldségekkel.

Fotókkal:

1. Itt még csak paprika fonnyadozik kis golyócskák társaságában. A golyócskák(oliva ascolana) darált husival töltött, panírozott olajbogyók. Itt csak melegítem őket.

 

 

 

 

 

 

 

2. Itt már felkerült a cukkini és a padlizsán (a padlizsán előre meg lett sütve sütőben).

 

 

 

 

 

 

 

3. Már majdnem készek a zöldségek ezért úgy éreztem, hogy jöhet a husi, ami most egy szelet csirkemell sózva.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. És íme készen.

 

Ilyenkor anyukám agyán átfut: Szegénykéim, ezek ilyen keveset esznek????

Higgyétek el nekem, bőven elég volt ez a mennyiség, igaz azért utána befittyent egy kis vanilia fagyi:) de anélkül is jól laktam.   

 

 

 

Jó étvágyat!

 

Szótár:

alla griglia (grilja)- grillezve

polenta alla griglia - puliszka grillezve

pollo alla griglia- csirke grillezve

zucchina - cukkini

melanzane - padlizsán

peperone rosso - kaliforniai piros paprika

peperone giallo - kaliforniai sárga paprika

fungo [funghi] - gomba [gombák]

patata - krumpli

 

 

 

Szólj hozzá

receptek szavak